SALLY AND FREEDOM

Music / Musique : Stefan Nilsson
Production / Production : Swedish Film Institute
Countries / Pays : Sweden / Suède
Distribution / Distribution :

Sally - married young, one child - discovers that her husband has assumed the upbringing role of her parents. She breaks loose, wanting to stand on her own two feet and become a free woman. But she is conditioned to life in a nuclear family and soon starts living with a new man. They, however, try to build up a relationship characterized by mutual freedom and camaraderie. But freedom is difficult. Sally feels insecure. She wants to have one more child and ends up in a new crisis.

Sally - mariée jeune, un enfant - découvre que son mari s'est chargé de son éducation à la place de ses parents. Elle s'échappe pour voler de ses propres ailes et devenir une femme libre. Mais elle a été habituée à vivre dans une famille et se trouve bientôt un nouveau compagnon. Cependant, ils essayent de construire une relation basée sur l'amitié et la liberté mutuelle. Mais être libre est difficile. Sally est anxieuse. Le désir d'avoir un autre enfant va la plonger dans une nouvelle crise.

Festival : 1997